dilluns, 25 de maig del 2009

HALF MARESME 24/05

Bueno, a vore si soc capaç d fer-vos 5 cèntims del HALF del maresme ! m'estalvio tots els detalls previs relatius a lògistica i al jaleo del día abans pq m descentrarien del tema important, però deu n'hi do lo complicat k era tot plegat en aquesta cursa...Respecte al HALF en si voldria discernir entre 2 vessants : per un costat tot el tinglado i per una altra banda la compe en si mateixa.

Començaré pel montatge de tot el tinglado, sens dubte un montatge de 1era linea, i no es per a menys pq coordinar a 2100 ti@s no es fàcil, però tot i ser la 1era edició, els boxes impecalbles i espectacular el parc tancat amb més de 2000 bicis d tots el gustos i colors, la expo de material prou complerta amb bastants expositors, recollida de dorsals ben montada, pasta party decenta, info a punta pala i repetida fins a la sacietat, en fin un bon montatge si més no a priori !

Respecte a la compe en si ja es una altra història. Jo ja us vaig comentar a alguns amb anterioritat k no veia gaire clar si podrien controlar el draft en la bici però volia donar un vot de confiança als organitzadors jq mai havia estat a un TRI amb tanta penya i no sabia k podia pasar. Però com quasi sempre la realitat supera la ficció, resumint-ho molt el tema sel's en va anar de les mans, va poder mes el fet de fer una prova de referència que el sentit comú, es pot anar contra moltes lleis però si vas contra les lleis de la física tens molts núm a perdre....el resultat d tot això va ser un sector de bici k no tenia res a veure amb les normes de la prova, "pelotons" de centenars de gent xupant roda, a vegades de manera inevitable jq la carretera delimitada per conos feia impossible desfer els grups, les situacions fins i tot eren realment perilloses jq pelotons de gent rodant a 4o i pico amb les mans als acoples amb continuos embuts provocats pels carrils delimitats amb conos feien el tema prou perillós (d fet va haver alguna montonera multitudinaria de conseqüencies prou greus pels implicats !)convertint una bona part del sector en quelcom més semblant a un tri-sprint k a un TRI d LD, es complicat determinar responsabilitats a banda dels organitzadors jq l'espai fisic es el que era i allí no hi cabia tota la penya de cap de les maneres, es veritat k hi ha mol triatleta k no l'importa una merda fer tot el parcial a roda, nomès busquen "baixar de x hores", tambè es veritat k hi havia pocs jutges però no es menys cert k quan pasava un jutge davant d'un pelotó de 200 tios devia pensar : a qui collons trec la tarja groga ? a tots ? com ho comunico ? i acabaven per no dir res i sancionar quan trobaven a algú k xupava roda en un grup d 2 o 3, d totes maneres al final han acabat desqualificant a 200 i pico tios no se molt be com, de fet quasi tothom s'ha enterat que estava desqualificat al buscar-se a les classsificacions...el cas més sagnant es el de Vir, la guanyadora femenina, a la qual fins i tot li van donar el trofeu al podi i per la tarde o potser avui tambè apeareix desqualificada (?), en fin, podria estar parlant llarg sobre el tema però no val la pena, la web va plena de comentaris i opinions sobre el tema i l'organització kdarà prou tocada fijo pq a més del tema de la bici, la NAT tambè va ser un "maricón l'últim" ! aquí he de reconeixer k jo no vaig ser tan conscient degut a k prou feina tenia en anar buscant les boies com si fos una cursa d'orientació al mig de les oles, però per lo diu la penya k ho va poder veure sobre el terreny arribo a la conclusió k no vam ser gaires els k vam fer les 4 boies k tocaven, uns pq van ser incapaços de localitzar alguna boia i molts altres pq una vegada es van donar conte k no portavem el dorsal al gorro i k tampoc no hi havia cap control a l'aigua van fer lo k els va donar la gana, en fin, lo dicho, no vull comentar més sobre el tema pq me pareix tot bastant TRIST.

Bueno, us faig 5 cèntims de la meva compe k es de lo k es tractava ( ñoñamstrong ja us ha penjat una crònica al post previ i el màkina de Pollo espero k tambè ens envio unes ratlles amb les seves impressions). Intentaré ser breu: en la NAT no hi ha molt a contar, una mar mogudeta com si estiguessim al dragon-khan i sortides de 550 en 550, nado malament, me desoriento un cop i un altre arrossegat per les corrents, faig una barbaritat de metros de mes, he d'anar treint lo cap mil vegades per veure si soc capaç de trovar les boies (mil vegades mes petites de lo k calia en una proeva d'este nivell), total surto prou sencer en uns interminables 45' amb la sensació d'haver nadat un munt d'estona però com a mínim vaig pasar per les 4 boies tot i k me va costar lo meu ! En BICI faig lo k tenia pensat fer, surt amb l'inteció de fer un bon parcial sense guardarme res i així va ser, una vegada surto del "ratoneo" xungo dels carrers del poble, enxufo la p2c a ritme, fins mataró el recorregut es prou favorable, amb algun repetxonet,son aprox uns vint i pico km i arribo allí a una mitja superior als 41 km/h, allí comença una pujada no molt forta però k va picant, continuo amb la meva tàctica d'apreatar on la penya afluixa i faig tota la pujada per damunt de 32/33, la baixada a tope,volant i amb unes quantes rotondes xungues, arribo de nou a la N2 i aquí comença un tram fins al punt de gir on bufa lleugerament de cara contra tot pronòstic pq era el mateix sentit k els vint i pico del començament, fins aquí i exceptuant algun tram de la baixada, lo del draft estava prou controlat, jo al meu rotllo no he parat de passar gent a carretonades, fins al punt de gir aguanto apretant sobre uns 34/h, ja en este tram he anant veient com los de davant k m creuo en sentit contrari ja van en "pelotons" de centenars d'unitatats i me vaig capficant per moments ( semble increible en una prova d'este nivell pero p.ex del 3 o 4 al 1o ja anaven tots a roda...), però quan me quedo de pedra es quan giro i veig k a 20m porto un "peloton" de més de cent tios !!! i me quedo de pedra pq jo anava passant gent d'un en un o de pocs en pocs i penso : d'on collons han sortit estos ??? el resultat es k en uns minuts evidentment me pillen, kden uns 35 km a meta, i realment aquí es va acabar el disfrutar, per la meva banda va ser un "yo contra el mundo", cada vegada k m'agafaven jo tornava a marxar, durava 3,5 o 10 min però cada vegada evidentment el pelotón de cent i pico tios me tornava a agafar, i així una i una altra vegada, en honor a la veritat diré k aixó ho feiem 2 o 3 de tot el grup, no jo sol.Cada un de natros a la seva bola batallant contra tota la resta...Jo a difèrencia de molta gent ni me vaig emprenyar ni vaig cridar a ningú ni res, per una banda pq era tonteria jq eren centenars i per una altra banda pq allà cadascú en la seva consciència, tambè es veritat k jo anava al HALF en la mentalitat de fer un bon entreno i k pt me era igual lo k fessin els altres però no es menys cert k si me hagués passat a un dels objectius de la temporada hagués acabat emprenyat com una mona. No va ser així pq jo me vaig limitar a fer el meu "entreno" com havia planificat i de fet de seguida m vaig donar conte k a tota aquella penya difícilment la podria deixar de roda, però l k mes me fotia era saber k tampoc podría agafar a la gent de davant pq ja els havia vist rodant en grups de centenars...tots els k he rodat alguna vegada en pelotons sabeu k la diferència entre rodar per damunt de 4o per hora en solitari i fer-ho camuflat dins un pelotó es com la nit i el dia, en el primer cas, jo anava a tot lo k podien les meves potes i en lo segon cas la gent del grup anava a la mateixa velocitat k jo, xiulant i pràcticament sense pedalar, amb les mans als frenos i poca cosa mes, trankilament unes 40 ppm d diferència entre una cosa i l'altra fijo ! Jo això ja ho se i ho tinc clar, però jo vaig ser coherent amb mi mateix i vaig fer lo k havia vingut a fer, al final d'estos 35 km d tornada vaig poder despenjar a quasi tot el grup als repetxos dels últims km's del parcial encara nomès fos per sentir-me mes satisfet jq no els devia treure ni 1', la conclussió es k ens estos 35 km finals a part d barallar-me en estos pájaros poca cosa més de bo vaig poder fer jq anava passant gent però ni de bon tros la que hauria d'haver passat en condicions normals jq al final del parcial es quan la gent ja està "madureta" del vent, dels km's acumulats i dels repetxos i es quan cauen "com fruta madura" k diria perico ! però no va ser així pq evidentment per davant tambè rodaven "comodament" dins dels pelotono o sigui k ni der lluny vaig poder passar la gent k tocava, el resultat: vaig acabar els 90 km a quasi a 37 km/h de mitja fent el parcial 291 dls 2000 i pico però amb la sensació k en condicions d'igualtat amb la resta, hagués fet entre els 200 primers fijo però bueno això ja es parlar per no callar, pero la veritat es k el perfil del recorregut, amb els tobogans k tenia i l'aire k fotia era ideal per marcar diferències entre els rodadors i els k se limiten a fer el parcial de bici com poden i això evidenment no va poder ser pel tema ja comentat ! Jo per la meva banda vaig acabar SUPERCONTENT amb el parcial k havia fet i com ho havia fet, de la resta de penya suposo k cadascú busque una cosa en estes proves però hi ha coses k no m'entren al cap per molt k ho vegi o m'ho digon !

Del RUN poca cosa a dir, tambè, a pesar dels excesos amb la bici, baixo amb potes per poder trotar al ritme previst, tant de potes com cardiovascularment vaig prou B però nomès començar torno a tindre les punxades a la zona estomacal k ja he tingut més d'una vegada ( a Zaratuz de l'any passat sense anar més lluny, i tambè recordo un edició fa anys del TRAMDUR amb BTT k tambè em va pssar ) la qual cosa m'obliga a anar més lento d lo k podia i volia, a pesar d'aixo faig els 3 primers 5 mils per davall de 5'/km però cada vegada k intento apretar les punxades son més fortes o sigui k desiteixio i me conformo en este ritme. Del 16 fins a meta fins i tot baixo una mica el ritme i acabo en 1h 46' a 5'03" el km. Finalment entro en 5h08' en la posició 503 k realment no me diu res donades les circunstancies, acabo CONTENT amb l'esforç fet i el resultat obtingut d lo k havia vingut a buscar aquí i surto amb temes pendents k hauré de estudiar i analitzar com es el tema de l'assimilació dels gels/barretes i a on hauré de ficar alguna sol.lució si no vull k coses com esta m'esgarron alguna carrera de veritat. Respecte al temps, ja us vaig dir a alguns k si tot anava rodat hauria d'estar sobre les 5h15 o sigui k tambè estic CONTENT si be possiblement jo havia fet els números en uns altres resultatas a cada sector però bueno cada cursa es un món (i esta més...) i a priori es molt difícil de preveure com anirà tot. Jo acabo reflexionant sobre com ha anat la jornada i amb molts dubtes respecte a la meva particiapació al IM de l'octubre ( k per cert, el tinc pagat fa un any !!!) pq per trobar-me lo mateix NO TORNO, d totes maneres esta vegada no vull reaccionar en calent i esperaré a veure els aconteixements, per veure si rectifiquen , prenen algun tipo de mesura o no, i no serà fins dp d ROTH k pendré una decisió, possiblement tambè influenciat per com vagi el debut a la distància. Collons, sort k volia ser breu ! Els k tinguessiu temps i ganes, la blogosfera va plena de comentaris sobre la cursa....

3 comentaris:

Xavvv, ha dit...

Sento dir que aixo passa per tot arreu , el dmg hi havia uns talls de recorregut que es veien d'una hora lluny i aixo no es fa si nomes passa una persona.Queda a la seva consciencia si per millorar la marca han de retallar el recorregut marcat.

Colibri ha dit...

Ostic paio, tenies ganes d'escriure,oi? Jo penso que la bici va anar-te molt bé. Vas volar i més dient-ho ara, que justet tinc familiaritzat mitja de 27 kms/h. Costa molt posar-te a més de 30 i passar els 35 ... sense comentaris. La nat, potser fluix, segur que pots anar més ràpid i el Run; alguna cosa va fallar. Potser la teca, o l'estòmeg, o sencillament vas buidar-te al damunt la Cervélo. Però, collons si portem 4 dies amb el negoci. I a més treballant i treient del temps allò que no podem trobar. Enhorabona, ser Finisher, mereix un respecte. I fer-ho en aquest temps amb un parell de paràmetres per corregir; encara molt i molt més. A Zarautz a reventar-ho tot i a Roth a triunfar!!!

joan ha dit...

MACHO, t'agraeixo la teva "exigent crítica constructiva" però vols dir k no estem una mica exigents últimament ??? jo sincerament penso k 5h08' es on me toca estar i vaig acabar content a pesar dl parell d parametres k tu anomenes... k aquí no tots som SUPERMAN colega !!!