dilluns, 13 d’octubre del 2008

SETMANA 41

dll 13 oct: BTT 1H35' suaus, av 143 ppm, bàsicament per suar una mica i treure 4 mocs ben trets...avui us penjo la crònica k me va enviar ahir Xavi B. de la cursa de muntanya de tivissa, k per lo que conte va ser bastant èpica (THANKS per enviar la crònica Xavi !) .

Per Xavi B. :

Bueno ja estem a casa i fare una mica de cronica de Tivissa:

La veritat es k creia que faria un mes bon resultat pero aixo es lo k hi ha i estic content dins de tot el mal.

Arribo a Tivissa a les 8 i vaig a recollir el dorsal i hem diuen que a la serra de la creu esta molt complicat , que hem fica el vent.
Be fan dos petit canvis sortirem tots junt H/F i desdel camping per la pluja.A les 9:15 comença la cursa vaig be pero estic situat a les ultimes pos. ,com sempre, arribem a la primera senda es fot un embus de tres parells de collons fem la primera pujada en fila india com quant sortiem de classe amb la cordeta , la boira i el fred es la tonica dominat .

Despres de passar l'enbut fem una baixadeta i tornem a pujar , ara plou , creuem una muntanya i agafem un cami de pujada que ens porta al peu de la serra de la creu , al peu un avituallament i ens diuen que les coses per dalt no estan massa be , pero amunt .

Aixo es com començar una altra carrera tal com anem pujant es denota un increment constant del vent de llevant , a la cresta no es veia res i a mi hem faltava un llimpia-parabrises per netejar les ulleres que no veig res , totes les pedres semblaven petites pistes de patinatje , les relliscades eren a l'ordre del dia , aixi que decideixo quedarme tot lo rato amb gent despres de perdremos 3 vegades per la boira .

Despres de creuar la Serra baixem i no hem trovo malament aixi arribem al Km 21 amb 3:15 aprox. i aqui comença el meu adebacle , mos fant pujar per una via ferrata que pesava que no s'acavava mai , m'enfonso mental i fisicament.
Arribo amb 4:18 i si feu calculs veureu que els ultims 3 Km se m'han fet eterns.

Aixo es tot el que ha donat de si la cursa , l'any vinent hi tornarem i tornarem a Patir .
dm 14 oct: INACTIVITAT per K.O. tècnic, dp d la sortida amb BTT d'ahir al trobar-me més valent, avui ho he pagat, no acabo d fer net del puto procès gripal i he estat tot lo día fet una merda, continuo xafat i amb sensació de debilitat general...una merda, vamos !!!
dx 15 oct: RUN, 55' d trote pel monte av 164 ppm. Bueno no m'he pogut aguantar i he sortit a trotar un ratet, les conseqüències suposo k les veurem demà, o torno a estar fet un nyap com ahir o dono per finiquitat d'una vegada el procès gripal dls collons !!!


Detall curiòs del plat gran de la BTT "serigrafiat" al meu bessó desprès d la galleta d ja fa uns díes....

dj 16 oct:
RUN 35 'd trote suau, av 137 ppm.

dv 17 oct: Viatge (3 h i mitja d cotxe ) cap a Ribes d
Fresser, campament base per tot lo finde de cara al Duatló d Queralbs-Núria de dge.

dss 18 oct: Jornada dedicada al turisme familiar per Núria i Queralbs així com a planificar la lógistica per la cursa que esta vegada tampoc es molt fàcil (per variar !), el día es plujos i boirós dalt a Núria (7º a 1900 m )amb sensació termica d fresqueta....per la tarde, recollida de dorsals i briefing concís peró claret, no cal mes !!! A sopar i a dormir !!!

dmg 19 oct : DUATLÓ DE QUERALBS.
Bueno, a hores d'ara no soc capaç de trob
ar publicades les classificacions o sigui k me limitaré a fer una crónica descriptiva pero sense saber la classificació ni el temps ....

M' alço a les 06h20', de seguida deixo de banda la idea inicial d'esmorzar a l'habitació ja que soc incap
aç d menjar res, o sigui k me vesteixo, agafo els trastos i cap a queralbs (10' en cotxe) arribo allí i esta vegada el matinar no te premi ja que els mossos decideixen k els que primer arriben van entrant al parquing més allunyat de la sortida: k hi farem !!! el primer entrebanc no previst es k al descampat habilitat com a pàrquing, evidentment a 3 quarts de 7 del matí no es veu res de res, es nit tancada o sigui k me toca montar la bici i preparar-ho tot a les palpentes, mentre ho vaig fent com puc i aprofitant la llum cada vegada k entre un cotxe vaig menjant algo de lo previst. Sento comentaris k a les 7,30h ja no hi haurà puesto a la plaça (la sortida es a les 8h, la plaça petita i hi ha 700 inscrits!!!) o sigui k apuro lo k puc i sense perdre temps agafo el platano i pujo per la carretera a fosques total cap al poble, arribo allí, son les 7h40' i el meu puesto es ja al final de la plaça, els k arriben a partir d'ara ja no tenen ni puesto a la plaça i han d'esperar amb les btt a unes escales i carrers laterals k donen a la plaça, però es un tema d pura física, aquí no hi cap mes gent !!!! 8h en punt i tret d sortida; es la primera vegda k jo recorda k a una sortida amb BTT la faig amb lo plat petit, pero el tema promet pq només d sortida ja he vist una rampa guapeta o sigui k opto pel molinet d sortida i no m'equivoco, el primer sector son 11 km amb BTT i no trauré el platillo en tota l'estona, els 2 o 3 primers km's son asfaltats i la penya surt molt forta, jo vaig fent al meu ritme, passat gent però molt àgil d pedalada, amb molta cadència per no castigar les cames amb excès d cara a la pujada al Puigmal del 2 sector ! S'acaba l'asfalt i comença la pista, ampla, sense cap dificultat tècnica pero sense parar d pujar en tota l'estona, en los 11km d la pujada no he pogut fotre ni un tragó dels bidons degut al desnivell (el primer trago als boxes !!) jo vaig fent, vaig passant gent, la penya ja no va tant alegre amb el plat del mig i quasi tothom ja va amb el platillo, bueno com a mínim dels k m'envolten... este primer sector no te més historia, arribo a boxes en el temps previst 1h05 aprox, han sigut 11 km per passar dels 1200m d queralbs als 2000 m dels boxes !!!! tot i pujar a ritmet i sense excesos arribo amb av 175 ppm amb un pic de 183 !!!!!! Vengaaaaaaaaaaa!!!! Ara recordo k mentre feia la transició, com estava tan ocupat buscant el meu lloc (tot i k l'organització et guiava perfectament ! ) no he sigut capaç de fotre un cop d'ull per veure si hi havia els boxes poques o moltes bicis, NI FLOWERS !!! transiciono bastant lentament, i surto amb ganes d trotar cap al puigmal, miro endavant i veig una filera de formigues muntanya amunt k fa por !!!! lo de trotar era una utopía, 200 m i tothom ja camina doblegats com un 4 com si busquessim bolets....i així fins al cim !!! en lo meu cas, diria que 1h aprox, a av 168 ppm i passant a uns quants, no gaires mes de 10 o 15 com a molt ! Aquí s'ha de venir amb una altra mentalitat k a un DU CROSS, aquí es tracta d pujar un 3000 i lo de còrrer es per un altre día, esta guapo per pujar allí dalt, però perd una mica d'esperit competitiu pq tothom puja fos, doblegat, en silenci, semble una processó de divendres sant però en filera d un !!! es un altre rollo, vamos !!! Arribo, al cim del puigmal (2913 m) fot fresqueta però suportable, avui el dia ha sigut esplendid per a còrrer, de bon matí boira a la vall k als 2 km de BTT ja quedava als peus (espectacular !!! ) i desprès ha anat pujant però respectant-nos bastant.
Al cim me foto un powergel i pa'bajo.... i aquí es on a començat lo meu calvari, de seguida me dono conte k avui no tinc potes per baixar, la baixada fins a Núria es HEAVY amb majuscules, lo començament està ple de rocs humits i de seguida veig un parell d'aterratges espectaculars, m'ho preig en calma mentre assimilo el powergel, però les potes no fan bona pinta....efectivament, el desnivell continua sent brutal i les potes son incapaces d'assimilar-lo !!! Aquí es on apareix l'estat en k he fet cap a esta cursa, desprès de 10 díes plens de problemes per entrenar com calia degut a l'entortillada, al procès gripal k me va deixar KO, i a un entreno del dx passat k havia d fer per provar l'estat d forma i com anavem unes molèsties al genoll però k va ser massa fort i muscularment m va deixar massa tocat....resumint k baixant ho passo molt malament, no puc portar un ritme decent i me comença a passar gent, primer un de tant en tant, baixant fort pero poc a poc me comença a passar "hasta el Tato" es desesperant però no puc fer res mes, nomès tinc ganes d'arribar a Núria on estan les meves supporters pero no hi ha ni rastre de la vall....començo a tenir seriosos problemes amb l'isquio, un bessó i un muscul k ni coneixia TOTS de la cama esquerra, k se m'enganxen ara un , ara l'altre.... decideixo fotre'm una glucosa però la millora es insignificant, continuo trotant pero me continua passant molta gent....al final veig Núria, ara el camí ja es ample i amb menys pendent, allí trobo a elena i anna (elles han pujat amb el cremallera, tambè amb una bona feina de lògistica prèvia i una considerable matinada....) k m'animen fort i me donen les forces per a continuar k avui me fan mes falta k mai.....arribo a l'avituallament i me foto l'altre power gel k me queda !!! A ull, jo diria k m'han degut passar gairebé un centenar d'individuos baixant....però que hi farem, avui no hi ha mes ! Decideixo continuar d la manera mes decenta possible, sortint de Núria hi ha una pujada forta i aquí encara me defenso pq lo que me mata avui no sono les pujadas, son les putes baixades i els putos quadriceps a punt d'explotar tota l'estona, fins als boxes encara queda una bona tirada, per una sendera guapeta amb alguna baixada k me mata pero amb bastant tros de pujadetes, l'ultim tros, quan ja es veuen els boxes allí davant es fa etern i sembla k no arribessim mai !!!! Una vegada als boxes,ja més content pq allí s'acabaven les dificultats, ara si que miro i la veritat es que hi ha una animalada de bicis, cosa que m'anima una mica però bueno tambè es veritat que hi havia una animalada d'inscrits o sigui k no tinc molt clar quantes quedaven pero jo diria k mes de la meitat !!plego el material d run, me'l fico a l'esquena i me tiro sense coneixement pista avall (els mateixos 11km k la primera pujada), plat gran, pinyo petit i sense parar de pedalar. Me menjo un parell de corves però tot i això passo uns quants i encara recupero unes quantes posicions per entrar en meta a Queralbs una mica per davall de 4h q ha sigut lo k m'ha fet baixar mes fort d lo que volia jq la baixada es podia fer perfectament sense fer NI UNA pedaldada del penden k tenia !!! Finisher again ! encara que més trinxat de lo que hagués volgut !! No perdem ni un minut allí, avui ni sorteigs ni milongues, trastos al cotxe i cap a l'hotel a la dutxa i a dinar k encara tenim una bona tirada !! Ja en tenim una altra per contar !!! I van......

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Ondia Xavi ara me n'he recordat per que no faig curses de montanya.
Gràcies pel teu relat, si algun dia hem veus amb ganes de fer alguna cursa de montanya m'ho tornes a explicar.
THANK YOU i enhorabona

Anònim ha dit...

Gracies , pero aixo es el ke m'agrada i si vols venir a fen alguna estare encantat d'acompanyat, i si fa falta Patir pos patirem i xalarem junts

Anònim ha dit...

Xavi, la cursa de Tivissa és bastant durilla. Tinc un parent que la corre cada any y aquest no l'ha fet per precaució. Diu que l'edició d'enguany era més béstia. Jo no tinc una llarga experiència en el tema (he participat a un total de 6), però he patit com un indio. Joan ho sap perfectament, ja que algún cop, va portar-me a l'arribada al coll. Pertant, si vas ser "finisher", un respecte! Ah! També dit, que possiblement no tens gaire temps per entrenar i això és nota company. Salutacions i fins la pròxima crack.

Anònim ha dit...

Ostic paio! Tú volies un tatu i no sabies com fer-ho... El tema constipat, segur que avui l'has tret fora. Jo començo a fer el ximple amb la tos i la mocamenta dels trons. Demà per esmortzar un bocatta del Fornieles i el Ketchup el canviarem per un chorret de vips vaporu aquest. Que't semble?

Anònim ha dit...

Uuuuuiiiih, Pantani! Aquestes terribles sensacions són molt i molt conegudes. Però que pensaves fer? Procés mig gripós-constipat durant la setmana. Segurament la preparació teva està fora de temporada. Fa poc temps, relativament parlant, vas estar de vacançes i de parón. I per postres et fots a la prova més terrible i temuda per gran part del sector "pro". Sí, sí,noi ho vaig veure a foros i opinions de la penya. però tú com aquell il.lustre conegut; preu per preu sabata ampla. Deu ni do la sabata que necessitem per adreçar la nostra uniformitat, ja ja ja. Com molt bé dius, ja tens una altra per comentar. De totes formes enhorabona per pendre part en la cursa. Enhorabona per la teva "torcida" d'incondicionals que van seguir-te. I enhorabona, que davant el quadre que presentaves vas aconseguir ser un "finisher". Que a final de comptes... és el que conta noi.

joan ha dit...

per una vegada i sense k serveixo de precedents t dono la raó colibrí: la cursa es DURA DE COLLONS !!! i tambès es veritat k no estic ara mateix en forma per estos fregats, però tenia ganes de fer-la !!! es una duatló k val la pena fer encara k nomès sigo una vegada, jq no hi ha gaires on te facin pujar a 3000 m !!!!