dilluns, 21 de juliol del 2008

TRIATLÓ DOBLE OLÍMPIC VITORIA 20/7

Us faig una mini-crònica dl TRI d Vitoria-Gasteiz pq encara tinc un munt d coses pendents i la veritat es que estic més centrat en la TRI-FESTA ! Com ja sabreu, desprès d Zarautz que era la cita important d'esta primera part d la temporada, vaig decidir allargar una mica la preparció i acudir al TRI d Vitòria (3000 nat + 82,5 km bici + 20 km run ) i bueno la veritat es que contra tot pronòstic el resultat ha sigut molt millor de lo k jo esperava jq últimament m costava un munt entrenar i no m veia molt capacitat per fer un bon paper a Vitoria, d fet ha sigut la compe de l'any + "rodona" o + equilibrada o millor gestionada, ho podeu dir com + us agrado...

El TRI d Gasteiz es una mica peculiar pq lo més fotut k te es el tema d la logística prèvia la la compe, jq la nat i el boxes de la T1 estan distanciats d la meta i els boxes d la T2 aprox uns 2o km's !!! això implica k al ser la sortida d bon matí, s'ha d tenir tot molt ben previst pq a les 06,30 s'ha d deixar els trasto a la T2, desprès arribar per medis propis fins a la T1, i deixar allí un cotxe (que no el reculls fins acabar la prova a uns 20 km d distància d la sortida....) això implica un jaleo d logística i bosses d material amunt i avall k nomès fa k ficar-te més nervios d lo habitual...bueno a + a+ d una matinada d 3 parells d collons per esmorzar abans d les 6 dl matí !!!! Jo per sort contava amb l'inestimable "ajuda extra" dls meus amics gasteiztarres mónica i rober k gràcis a ells ens vam poder ubicar i millor, reconeixer part del circuit d bici el día abans i anar a recollir el cotxe solets....d no ser per ells encara estaría allí recollint trastos !!!! bueno, me salto el tema de la calor sofocant del día abans, la reunió tècnica i d'altrs temes secundaris i anem a la cursa en si :


Sortida amb temps "ideal" per a mi, fresquet i amenaçant pluja tota l'estona, ni rastre del sol i la calor asfixiant del día anterior...Sortim amb mitja hora d retard per un problema amb les boies, havent d'estar aprox 1 hora amb el neopré ficat a la vora de l'aigua....Es a dir k està vegada com a mínim vaig tindre temps d ficar-me'l B !!! Els primers 650 m d la natació fins la primera volta: HORRIBLES, jo crec k vaig pensar més d 20 vegades k avui si k plegava i la frase : "k collons pinto jo aquí ??" no parava d'acudir als meus pensaments....rebo cops arreu (hem sortit 355 ), m'afono cada vegada k m toquen per darrera, m desoriento amb facilitat i vaig super agobiat...un autèntic desastre...tot i això quan surto d l'aigua la primera volta (1500 m) porto 29' 50 i pico i penso k està d puta mare per lo malament k he nadat....camino els 20 metros per la vora i una altra vegada a dins....a la segona volta nado molt millor, sense tants agobios i respirant molt millor tot i això faig pitjor temps k la primera volta pq me desorient i faig bastants mes metros k la linea recta imaginaria entre boies...tot i això surto de l'aigua en 1h03' (perfecte per a mi tal com havia anat tot plegat...) a l'arribar a boxes veig k encara hi ha més bicis d lo habitual per a mi (vaig sortir el 268) !!! Faig la T1 bastant ràpid tenint en compte k hi havia el factor afegit d fotre neopreno, gorro, ulleres i demes trastos tancats en una bossa pq ho portessin a la T2 i agafo la cervélo amb ganes d revenja contra els "nadadors" natos !!!

Aprofito els primers km's d la bici per fotre'm un "mars" pq no us ho he dit pero l'intent d menjar un plat d'arròs a les 05h45 va ser un fracàs, no m'entrava res i pràcticament vaig arrancar la cursa en dijuni !!! Una vegada tinc el "mars" a l'estomec començo a recuperar posicions, el recorregut es tota l'estona trenca-cames, amb contiunos tobogans, un recorregut per a rodadors...cosa k en teoría no m'afavoreix especialment. De seguida començo a pasar gent,tota la primera volta (40km) la vam reconeixer el día abans amb lo cotxe o sigui k mes o menys ja ho conec una mica, a partir del km 20 hi ha un parell d rectes d'uns quants km's on anant acoplat s'agafen velocitats d por, en esta part rodo fins i tot una estona amb el 53*11, però ja es comença a notar k s'aixeca ventet tot i k encara no molesta molt, a l'arribar al punt on passem pels boxes d la T2 ja estan allí tota la meva colla d "supporters" animant-me d valent !!! la resta d la bici es "mas d lo mismo" un continuo avançar gent, de fet a mi no me va passar ningú en tot el segment ! La 2ona volta es d 42,5 km, durant una bona estona ja no passo tanta gent jq els q vaig agafant cada vegada porten ritmes mes guapets, però a la part final del segment bufa fort d cara i la penya entre el cansament i el vent d cara fan pinta d tokadets....molta gent ja es incapaç d'anar acoplat i als 10 últims km passo una barbaritat de penya ! finalment acabo el segment amb un INCREIBLE parcial ( el 58 !!!!!! ) tot i k m'he anat guardant una miqueta de forces per no petar com una magrana al sector d run !!! a l'arribar a la T2 torno a veure a tots els meus, ara a + a + han arribat mon cosí i tota la family k estan d vacances propet i encara criden tots més fort animant-me !!! Sembla k sigui un LOCAL amb tants supporters animant-me: els punyeteros fan k m'emocina d veritat !!! Arribo a la T2 i a simple vista m dono conte k hi ha molt menos bicis d lo habitual !!! Animat faig la T2 bastant ràpid tot i aprofitar per canviar-me el mitjons i fotre'm una mica d reflex a les potes per lo k pugo passar...Surto tranquilet, a un ritmet assumible i amb la intenció d mantenir-lo, de seguida m dono conte k me passa molt poca gent (tothom deu anar tokadet !!!) i k no perdo gaires posicions jq jo tambè passo a alguns, els 20 km se me fan bastant llargs, sobretot la primera volta k se me fa eterna, però els crits d'anims de la meva colla d "supportes" k els vaig trobant a puestos diferentes durant el recorregut m'acaben d donar les forces k me faltaven, esta vegada no faig experiments i me dedico exclusivament a veure aigua i aquarius a cada avituallament. D'esta manera soc capaç d mantenir el ritme inicial i acabo el segment en 1h37'41" (ritme aprox d 4'54" / km ) entrant a meta al velòdrom emocionat entre els crits dels meus. Al final un EXCEL.LENT per a mi 139è d'entre tota la colla d makines k corrien per allí. Un bon colofó a la primera part de la temporada.

No puc deixar passar la mini-crònica sense fer un esment i agraïr tot el suport rebut durant la cursa, per part de la meva colla de "supporters" k van ser els k mes van cridar i animar d tota la gent k hi havia per allí amb molta diferència, fent k qualsevol simptoma d debilitat per part meva desaparegués super ràpid cada vegada k els sentia cridar !! Esta vegada la meva nobrosa colla estava formada per una banda per mon cosí joan ramón i tota la tropa: anna, andreu i cristina k a + a + es van fotre una matinada d colló de micó el seu primer día d vacances !!! D'una altra banda les meves "supporters" més incondicionals: elena i anna !!! i per un altre costat els anfitrions del finde: mònica i rober , encarregats d fer-nos tot més fàcil a tots, acompanyant-nos a tota arreu i encarregant-se de les menjades, d tota la lògistica pre i post cursa i d'acompanyar i guiar pel circuit als demés mentre jo corria amunt i avall, sense ells 2 tot hagués sigut molt més complicat !!! a tots ells MOLTES GRÀCIES !!!

FOTOS:

FESTAK
WEB OFICIAL